Friday, 15 August 2014

15/08


Zastanawiałyście się kiedyś, czy larwa po wykluciu się (??) (dobrze, że nie biorę biologii w tym roku) myśli intensywnie nad tym, jakim motylem chce być, czy po prostu cieszy się możliwością przemiany?

Mam 17 lat. Ludzie wymagają ode mnie wiedzy, jak wysoka będzie moja emerytura. Może nie dosłownie, ale jednak. Wybierz profil w liceum. Kierunek studiów. Pracę. Po drodze, fajnie by było jeszcze zdecydować czy chcesz codziennie budzić się z uśmiechem na ustach, by z tym samym uśmiechem kończyć pracę i z dokładnie tym samym uśmiechem ustawiać się w biedronkowej kolejce po cztery bułki, litr wody i pomidora, wiedząc, że tylko na to Cię stać na kolację. Czy może wolisz budzić się w oblepiającym Cię jak kokon uczuciu nienawiści? Kokonie, z którego nigdy się nie wydostaniesz. W którym idziesz do pracy, wracasz i w tym kokonie wydajesz kupę pieniędzy, których istnienie tylko denerwuje Cię jeszcze bardziej, bo przypomina Ci, że to przez ściganie ich zostałeś uwięziony w swojej własnej nienawiści. W skrócie: musisz wybrać, czy chcesz być ascetą kochającym swoją pracę, czy żyć jak Królowa Elżbieta, jednocześnie nienawidząc swojego zawodu. Formę świadczeń emerytalnych też już możesz wybrać. I w sumie miejsce na cmentarzu też, tak na wszelki wypadek.

Kiedyś, w bardzo mądrym filmie usłyszałam sentencję "droga jest domem". I od tamtej chwili nie było dnia, żebym nie starała się tego przełożyć na wszystkie płaszczyzny życia. To, że podróż i wszystkie jego środki są dla mnie prawdziwym domem, odkryłam już dawno. Ale dziś przyszło mi na myśl coś innego. Co, jeśli to DROGA faktycznie jest domem. Droga. Ścieżka. Upływający czas. Nie cel, który chcemy osiągnąć. Nie zawód, który chcemy zdobyć, czy status materialny, który chcemy posiadać. Co, jeśli tą zabawną częścią życia jest właśnie proces zdobywania, osiągania, zmagania się z trudnościami. Proces motywacji samego siebie. Proces stawania się tym, kim się jest. Proces dojrzewania, mimo ciągłego pozostawania pięciolatkiem, pytającym rodziców dlaczego larwy zamieniają się w motyle. Proces dawania sobie odpowiedzi, JAK larwy zamieniają się w motyle. Jaki mają do tego stosunek.
 I czy to, że w końcu zamienią się w piękne, barwne istoty, jest w tym wszystkim najważniejsze.











top - H&M, skirt - Bershka, flats - New Look


Pictures&edit  - Aleksandra Władyka

xx, Ala

13 comments:

  1. Jak zwykle, naczytam się tutaj przed snem i będę rozmyślała...ajj, zawsze to robię. :D
    Świetnie czyta mi się Twoje teksty i przyjemnie patrzy na zdjęcia! <3
    A jak dawno się ostatnio widziałyśmy...:( Mam nadzieję, że niedługo gdzieś się zobaczymy!
    Buziaki, Kamila

    ReplyDelete
  2. fajne delikatne zdjęcia!

    pozdrawiam
    velvetbambi.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Cos w tym jest. Jestem od Ciebie niewiele starsza. Mam juz za soba kilka z wyborow o ktoryych pisalas. Ale caky czas zastanawiam sie dokad zmierzam i czy zmierzanie nie jest fajniejsze od celu:) moze dziwne ale napewno prawdziwe

    ReplyDelete
  4. masz jeszcze czas, nie zadręczaj się myśleniem o przyszłości.
    nie o takiej.
    to, jak daleko zajdziesz (nienawidzę tego określenia - można zajść tak samo daleko i być szczęśliwym nie zarabiając dziesięciu tysięcy miesięcznie) zależy nie zawsze od Ciebie.
    Zależy to od tego, jacy ludzie będą Cię otaczać, gdzie będziesz mieszkać, z kim będziesz żyła i... jakie będziesz miała potrzeby.
    Dopiero za kilka lat Twoje marzenia zaczną się krystalizować.
    Ciesz się beztroską.
    Potem będziesz tęskniła do niej.




    wyglądasz pięknie, tak eterycznie, delikatnie, niewinnie.
    podobasz mi się.
    i te zdjęcia - też mi się bardzo podobają.

    ReplyDelete
  5. świetnie piszesz ! w życiu nieustannie trzeba podejmować decyzję i może nie byłoby to takie złe, gdyby nie fakt, że obecnie nie wybieramy między dobrem, a złem, lecz wybieramy mniejsze zło ;/
    piękna stylizacja! uwielbiam biel;)

    ReplyDelete
  6. super:) x
    Bianka
    http://ruhamania.blogspot.hu/

    ReplyDelete
  7. Śliczna jak zawsze, nic dodać, nic ująć :)

    http://natuuuu-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Jakiś czas temu właśnie zaczynałam dochodzić do podobnych wniosków,ale na pewno nie umiałabym ująć tego tak właściwie jak zrobiłaś to Ty.

    http://p-ann.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Jesteś w wieku mojej siostry i ona w tym samym momencie zadaje sobie takie same pytania... Zachwyca mnie dojrzałość w tych słowach. Nie zazdroszczę czasów, w których dojrzewacie. Wydaje mi się, że 12 lat temu, kiedy byłam w Waszym wieku było prościej.

    Piękne zdjęcia i cudowny klimat na nich :)

    ReplyDelete
  10. Dziwny post , ale orginalny . Kiedy pojawi się seria Powrót do szkoły ?

    ReplyDelete
  11. Kiedy seria back to sc school ? !

    ReplyDelete
    Replies
    1. W tym roku seria back to school tylko na moim kanale na YouTube. Pierwszy filmik BTS pojawi sie w tym tygodniu, zapraszam! :) http://www.youtube.com/user/MyMrsChocolate

      Delete

Thank you for all of your lovely comments, I always appreciate your opinion! However, I do not 'follow for follow'. Love you and thank you for making me smile x.